Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Saya baru terperasan yang saya telah di tag oleh Azlan (ex-opismate semasa bekerja di Enershia). Maap ye Lan. Okeh, lets cekidaut :-

7 fakta mengenai diri saya

– berat 51kg
– tinggi 158cm
– saiz kasut 6
– rabun
– suka cabut rambut gatal
– kelakar (ye ke? Ajrimon panggil badut)
– sayang sangat kat kucing

7 perkara yang menakutkan saya

– katak
– hutang menimbun
– accident
– nampak accident
– tengok citer seram
– kecikkan ati mak
– kena marah ngan Ajrimon

7 lagu buat masa sekarang yang terngiang2/ diminati

– Dan (Sheila on 7)
– Aladin (Spider)
– Curiga (Ning Baizura)
– Aku Cinta Padamu (Siti Nurhaliza)
– Ingin Bersamamu (Syafinaz
– Kalis Rindu (Elyana)
– Sempurna (Andra & The Backbone)

7 perkara/ perkataan yang selalu saya sebut

– yeke?
– ek??
– ek enna
– hampeh!!!
– ishhh!!!
– laaaaaaa…
– wassap?

7 perkara yang amat bernilai buat saya

– mak
– Jeton (kakak saya)
– Ajrimon
– family
– kesihatan
– kawan
– duit

7 pertama kali dalam hidup

– lahir ke dunia (20 Mei 1978)
– period. hik hik (1 Oktober 1990)
– tumbuk budak lelaki (dalam makmal Biologi semasa di MRSM Jasin masa form 5 – tahun 1995)
– bekerja (kerja kilang sementara tunggu result SPM. Tarikh tak ingat tapi hujung tahun 1995)
– dapat lesen keta (5 September 2001)
– naik kapal terbang ke Sydney, Autsralia (tahun 2003)
– jadi tunang orang :-) (25 May 2008)

——————————–

Amacam Lan? Puas ati? :-)

Saya tak tau nak makan apa malam ni. Sambil menonton Catwoman, saya terfikir, buat cekodok kentang pun sedap juga ni. Terus saya ke dapur dan menyiapkan cekodok kentang saya.

Bahan-bahannya

Tepung
2 biji kentang
Sebiji bawang
Sedikit ikan bilis
Air suam
Garam
Minyak untuk menggoreng

Bahan Pencicah
Sos cili
Mayonis

Potong kentang secara memanjang. Jangan terlalu halus. Potong bawang. Basuh ikan bilis.

Masukkan tepung di dalam mangkuk (saya biasanya guna periuk kecik).

Gaulkan tepung dengan kentang yang sudah dipotong dan juga bawang. Masukkan ikan bilis. Masukkan **air suam dan gaul sehingga sebati. Masukkan sedikit garam.

Panaskan minyak dalam kuali.

LUPA PLAK NAK AMIK GAMBO TENGAH GORENG. CISS!!

Goreng.

Taraaa…dah siap

** Guna air suam untuk merangupkan cekodok anda.

Cicah dengah sos cili dan mayonis. Kena pulak dengan air kopi O. Peehhhh!!! Mak mertua lalu pun tak perasan. Bakal mak dan bapak mertua saya suka cekodok kentang yang saya buat, tapi anaknya tak mengaku. Dengkilah tu kan Ajrimon kan..

Layan punya layan…Hasilnya, tinggal macam ni..

Hiks!! Selamat mencuba…