Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Tahukah anda???

1. Kencing manis ketika hamil biasanya berlaku pada bulan kelima atau keenam kehamilan tetapi pada sesetengah wanita, kandungan gula dalam darah akan meningkat secara mendadak pada minggu ke-32 (lapan bulan kehamilan). Ia terjadi kerana perubahan paras puncak hormon dan adalah di luar kawalan setiap individu.

2. Sekiranya air kencing kita tidak berbuih, ia bermaksud kita mengalami masalah pada buah pinggang. Air kencing yang sihat akan berbuih apabila kita kencing. Jika ingin buih yang lebih cantik dan menawan, kencinglah secara berdiri dan duduk bergilir gilir, tarik air kencing anda seperti membuat teh tarik.. Wallla…. anda pasti akan kagum dengan buih buih nya.

3. Seorang ahli akademik Thailand berkata, meminum segelas air kencing sehari dapat membantu kita menghilangkan masalah resdung, menghitamkan rambut dan melambatkan proses penuaan serta mampu merawat kanser. Tapi masalahnya…. lalu ke nak minum air kencing?? Uwekkkk yek yek yek !!

4. Air kencing yang sihat berwarna putih jernih. Sekiranya kencing anda berwarna kuning, ini bermakna tubuh anda kekurangan air. Tapi awas jika kencing anda berwarna putih susu, jika ia berlaku anda sebenarnya mengalami gangguan sexual.

5. Kita di galakkan berdehem ketika kencing. Ini kerana ketika berdehem, otot kita mengecut dan ia akan merembes keluar saki baki air kencing yang terperangkap dalam terowong laluannya. Berdehem lah sesuka hati anda tanpa menganggu jiran di tandas sebelah.

6. Anak murid biasanya lebih aktif ketika kencing daripada guru. Sebab itulah adanya peribahasa Guru kencing berdiri, anak murid kencing berlari.

7. Salah satu tanda kencing manis ialah anggota badan terutamanya kaki sentiasa terasa semut semut. Sebenarnya sewaktu itu, semut telah dapat mengesan kemanisan air kencing kita dan mereka secara invisiblenya datang untuk menyemut nyemutkan diri mereka di anggota badan kita.

8. Hati hati dengan orang yang kuat kencing. Orang yang kuat kencing itu biasanya penipu. Mereka lebih glamer di kenali sebagai Kaki Kencing.

Berikut adalah pemahaman mengenai cara LELAKI kencing.

Lelaki normal : Masuk ke toilet, sekiranya penuh, keluar dan kencing di balik pokok.

Lelaki rempit : Selalu ikut member member nya ke toilet walaupun dia tidak nak buang air kecil.

Lelaki juling : Curi2 pandang lelaki di sebelahnya ketika sedang kencing.

Lelaki pemalu : Jika merasa di lihat di intai oleh orang lain, air kencingnya tidak keluar,
tapi pura2 kencing, kemudian keluar dan kembali lagi kemudian untuk kencing sesi kedua.

Lelaki suka berangan: Membuka seluar dalam dan lalu kencing di atas seluar sendiri.

Lelaki effisien : Meskipun terasa nak kencing, tapi ditahan dulu sampai masa untuk
buang air besar, baru kemudian melakukan keduanya dalam satu waktu. Sungguh effisien.

Lelaki pemabuk : Suka kencing atas kaki sendiri.

Lelaki palsu: Kencing di toilet wanita!

Lelaki cover : Pakai seluar yang abis dikencinginya.

Lelaki serabai : Pakai seluar yang dikencinginya dulu tapi di cium dulu seluar dalamnya
kot kot sudah bertukar bau durian.

Lelaki kreatif : Kalau kencing kakinya diangkat satu…

Lelaki rambu : Suka kencing jiran tetangga

Lelaki funky: Kencing di tempat public.

Lelaki sial : Selalu kencing kawan kawannya

Lelaki kaki enjoy : Kencing sambil mengeluarkan bunyi bunyi ghairah

Lelaki jimat masa : Cuma buka zip, keluarkan anu dia pastu terus pancutt

Lelaki moody : Biasanya pakai pampers

Lelaki kurang ajar : Kencing dan di ikuti dengan kentut.

Lelaki buta huruf : Kencing di toilet yang di letakkan sign ROSAK atau Tandas Sedang Di Bersihkan.

Lelaki hiphop : Kencing sambil kejang2 breakdance

Lelaki pembenci : Kencing dah ludah kencing sendiri

Lelaki ramah : Suka ajak orang sebelah bersembang sambil kencing, tak kira sapa kat sebelah dia.

Lelaki percaya diri : Selepas kencing, anunya dibawa berjalan jalan ke sinki.

Lelaki pelupa : Selepas kencing, keluar toilet, terburu buru masuk balik sebab ada beberapa titis lagi air kencing yang tertinggal.

Lelaki dermawan : Kencing tak keluar tapi tetap bayar 20 sen.

13 Comments

  1. fahmi
    12:38 pm on August 4th, 2008

    ade kebarangkalian ke air kencing bau durian? bau nescafe atau tungkat ali penah la aku dengor

  2. Ujie
    9:00 pm on August 4th, 2008

    ada weeii…..

  3. hasrin
    3:51 am on February 16th, 2009

    Lelaki kuat seks – bila tido suka terkencing atas tilam

    Kakaka

  4. shahlynn
    10:45 pm on February 17th, 2009

    mane ko dapat fakta ni ha????????
    eeiikkkkssss

  5. sue
    9:38 am on January 13th, 2010

    ape hal lawak sgt?? tak thn den gelak..hahaha

  6. aslam
    3:02 pm on November 5th, 2010

    btol ke kencing berbuih sihat?

    tlg serius sikit bleh,mcm mna org nk percaya…

    bkn ke kalo byk buih ada protein dlm kencing(proteinuria)…

  7. Ujie
    1:30 am on November 8th, 2010

    La..tak payahla nak serius sangat…

  8. adzwan
    5:04 pm on June 6th, 2011

    hahahaha… lawak la kak ujie nih… kak, btoy ke kencing paling afdhal ialah 8 kali sehari???

  9. aku yang dhaif
    1:42 pm on September 5th, 2011

    sebenanya cara kencing memancut zaman kini bagi lelaki adalah cara org kafir & sekular..lelaki mereka (kafir) memang semuanya memancut & xcebok..buka zip,terus pancut..habis je terus tutup semula..belah..tapi bagi org islam,pengaruh budaya itu tlh diterapkan dlm kehidupan…& mnjd budaya semua lelaki yang jahil tntng hukum hakam agama mengenai budaya itu…kerana tlh diterapkan sejak kecil..krn budak kecil mudah utk ikut apa2 yg dilihat & diajarkan sesuatu perkara..ia xdpt bezakan mana yg baik & buruk..abis bila memang suasana sekeliling memang bgtu sehingga xtahu utk kencing cangkukng..hanya tahu memancut & di sekolah juga bermula sekolah rendah utk tandas lelaki disediakan tmpat kencing pancut yg hanya tembak kat dinding & ada longkang kecik je utk air kencing tu ngalir..ini semua sekolah awam..krn sekolah awm ada percampuran pelbagai bangsa..maka ada non muslim..maika cara lelaki non muslim semuanya memancut yang xcebok..hanya didning utk tmpat memancut..buka zip & lepaskan saja..jd budaya ni tlh mnjd amalan mereka..jika org bukan muslim ya..memang kesemuanya..krn mereka x bersolat..ttpi,org islam itu bersolat..jd bila kita kencing memancut tanpa cebok,maka solat kita xditerimaNya..krn kita dlm bernajis..ya,krn budaya barat tlh menular ke dlm masyarakat islam sejak kecil..& bagi mereka yg x fhm & jahil agamanya,x tahu tntng ini & menganggap itu adalah normal & memang cara lelaki kencing..jd semua golongan mnjd pengaruh budaya..fikirannya tlh diracuni budaya ini..

  10. aku yang dhaif
    1:06 am on September 6th, 2011

    LELAKI BUKAN ISLAM MEMANG CARA MEREKA KESEMUANYA BEGITU..TTPI APAKAH LELAKI ISLAM MAHU MENGIKUT CARA MEREKA..HIDUP MEREKA..KERANA MEREKA TIDAK SOLAT..MEREKA BERBUAT DEMIKIAN KRN MEREKA BUKAN AGAMA YANG MENYEMBAH ALLAH..SOLAT ADALAH MENYEMBAH ALLAH..UTK BERSOLAT MESTILAH SENTIASA DLM KEADAAN SUCI DPD SEBARANG NAJIS..TTPI MEREKA YANG MENIRU GAYA LELAKI BUKAN ISLAM KENCING YANG TIDAK CEBOK BAGAIMANA TENTANG SOLATNYA…SOLATNYA SELAMA ITULAH TIDAK DITERIMA..YA KERANA PENGARUH NAFSU INI TELAH MENULAR KE DLM DIRI SEJAK DR KANAK2 LAGI..MAKA IANYA MNJD PERKARA NORMAL..APATAH LAGI TANDAS LELAKI AWAM MEMANG DISEDIAKAN UTK MEMANCUT TANPA CEBOK..LAGILAH BERTAMBAH2 MNJD PENGARUH BUDAYA OLEH ORG2 KAFIR…KRN MASYARAKAT ISLAM YANG JAHIL TENTANG HUKUM HAKAM TLH DIPENGARUHI OLEH BUDAYA2 INI SAMADA MELALUI MEDIA,SUASANA,DIDIKAN & KEJAHILAN DIRI SENDIRI SERTA NAFSU..KERNA BILA KENCING PANCUT NI SENANG..XTAHAN SBB AIR DA NAK TRKELUAR..MAKA BUAKAK ZIP KELUARKAN BATANGNYA TERUS PANCUT..DA HABIS TERUS MASUKKAN BALEK TANPA BERSUCI..ITULAH YANG DIAJARKAN OLEH BUDAYA2 KAFIR KE DLM MASYARAKAT LELAKI ISLAM ZAMAN KINI…SEKIRANYA UTK BERSOLAT BAGAIMANA? MAKA SOLATNYA X DITERIMA & DIA ADALAH HAKIKATNYA KAFIR SBBNYA SEOLAH2 MEREKA X PERNAH BERSOLAT KRN SOLATNYA X DITERIMA..KRN DI TANDAS AWAM LELAKI PELBAGAI ‘PORT’ YANG DISEDIAKAN UTK MEMANCUT..ADA YANG HANYA DINDING SHJ..ADA YANG MANGKUK TAKUNG YANG KECIL SHJ..TTPI ADA JUGA YANG MENYEDIAKAN PAIP KECIL UTK BASUH BATANG..SEKIRANYA DI TANDAS AWAM ITU YANG HANYA DINDING MAKA X CEBOKLAH ORG TU..MEMANCUT & BELAH..& MANGKUK2 TANDAS UTK PANCUT YANG LAIN PUN SAMA..TIADA LANGSUNG UTK AIR CEBOK..MALAH..TEMPATNYA KECIL SHJ..HANYA UTK AIR KENCING TU LALU..SELEBIHNYA TERBUKA GITU SHJ..NAMPAK KEMALUAN & AIR PANCUT ITU..ITU ADALAH HARAM..KERANA NAMPAK AURAT,XCEBOK & PERCIKAN AIR KENCING ITU MENGENAI PAKAIANNYA..SOLAT MCMMANA SEKALIPUN SELAGI TIDAK SUCI DPD NAJIS ADALAH X SAH..7 KLO TMPT PANCUT YG ADE PAIP UTK CEBOK PUN,KLO PANCUTAN KENCING TU KENE PAKAIAN & MEMPERLIHATKAN BATANGNYA ADALAH SAMA JUGAK,HARAM…SEBENAYA HUKUM KENCING PANCUT NI ADA 3 KEADAAN..TP PANJANG PULAK NAK COMENT NI..

  11. aku yang dhaif
    1:58 am on September 6th, 2011

    LELAKI BUKAN ISLAM MEMANG CARA MEREKA KESEMUANYA BEGITU..TTPI APAKAH LELAKI ISLAM MAHU MENGIKUT CARA MEREKA..HIDUP MEREKA..KERANA MEREKA TIDAK BERSOLAT..MEREKA BERBUAT DEMIKIAN KRN MEREKA BUKAN AGAMA YANG MENYEMBAH ALLAH..SOLAT ADALAH MENYEMBAH ALLAH..UTK BERSOLAT MESTILAH SENTIASA DLM KEADAAN SUCI DPD SEBARANG NAJIS..TTPI MEREKA YANG MENIRU GAYA LELAKI BUKAN ISLAM KENCING YANG TIDAK CEBOK BAGAIMANA TENTANG SOLATNYA?…SOLATNYA SELAMA ITULAH TIDAK AKAN DITERIMA..YA!! KERANA PENGARUH NAFSU INI TELAH MENULAR KE DLM DIRI SEJAK DR KANAK2 LAGI..MAKA IANYA MNJD PERKARA NORMAL..APATAH LAGI TANDAS LELAKI AWAM MEMANG DISEDIAKAN UTK MEMANCUT TANPA CEBOK..LAGILAH BERTAMBAH2 MNJD PENGARUH BUDAYA OLEH ORG2 KAFIR…NAFSU MNJD STIM & TERANGSANG UTK TIRU & LAKUKANNYA..KRN MASYARAKAT ISLAM YANG JAHIL TENTANG HUKUM HAKAM AGAMA/LEMAH IMAN TLH DIPENGARUHI OLEH BUDAYA2 INI SAMADA MELALUI MEDIA,SUASANA,DIDIKAN & KEJAHILAN DIRI SENDIRI SERTA NAFSU..KERNA BILA KENCING PANCUT NI SENANG..XTAHAN SBB AIR DA NAK TRKELUAR..MAKA HANYA BUKAK ZIP KELUARKAN BATANGNYA TERUS PANCUT..DA HABIS TERUS MASUKKAN BALEK TANPA BERSUCI..ITULAH YANG DIAJARKAN OLEH BUDAYA2 KAFIR KE DLM MASYARAKAT LELAKI ISLAM ZAMAN KINI…KRN KESEMUA TMPAT PANCUT XMENYEDIAKAN PAIP UTK BERSUCI BATANG DPD NAJIS…APATAH LAGI YG JENIS HANYA DI DINDING & LONGKANG KECIL SHJ & SECARA TERBUKA MEMANCUT..HANYA BUKAK ZIP..KELUARKAN BATANGNYA YG BOLEH DILIHAT OLEH ORG LAIN & MEMANCUTKAN DINDING ITU YG MEMERCIKKAN KENCINGNYA ITU KE PAKAIAN..LALU HABIS PANCUT SAJA KRN TIADA DISEDIAKAN AIR UTK CEBOK (MEMANG DISURUH BGTU PUN,KRN ORG KAFIR MEMANCUT CAM 2,MEREKA NAK KITA IKUT BUDAYA MEREKA AGAR KITA SENTIASA SESAT DPD JALANNYA)..& TERUS MASUKKAN SEMULA BATANGNYA KE DLM SELUAR DLM YG MASIH MENITIS TITSAN2 KENCINGNYA..MALAH AIR KENCING LELAKI BUKAN TERUS HABIS YA, TITISAN2 KENCING YG MASIH ADA DLM SALURAN ZAKAR DARI ATAS ITU AKAN TURUN KE BAWAH DLM BEBERAPA SAAT KEMUDIAN..SBB TU NABI (S) MENYURUH KITA SELEPAS KENCING BERDEHEM 3KALI SUPAYA TIADA AIR KENCING YG TERTINGGAL KRN UTK DIBAWA BERSOLAT..MAKA SEKIRANYA KITA IKUT BUDAYA KAFIR SPT ITU, MAKNANYA KITA SAMALAH MCM MEREKA..XSOLAT…KRN SOLATNYA XDITERIMA ALLAH, MAKA HAKIKATNYA ADALAH KAFIR..MAKA..RENUNGILAH BERSAMA2..MAKA DI SINI,WANITA2 ISLAM YG MASIH ADA IMAN LAGI…TEGUR2LAH & AJARKANLAH ANAK2 LELAKI, ADEK BERADEK LELAKI, SUAMI2 ATAU KAUM LELAKI KAMU AKAN HAL INI, SUPAYA MEREKA SEDAR..KRN MEREKA ADALAH YG MEMIMPIN KAMU..BAGAIMANA UTK MEMIMPIN KE JLNNYA SDGKN MEREKA SENDIRI CACAT DARI SEGI HUKUM HAKAM AGAMA & SOLATNYA?..JD SEKIRANYA BGTU UTK BERSOLAT BAGAIMANA? MAKA SOLATNYA X AKAN DITERIMA ALLAH & DIA ADALAH HAKIKATNYA KAFIR SBBNYA SEOLAH2 MEREKA X PERNAH BERSOLAT KRN SOLATNYA X DITERIMA..KRN DI TANDAS AWAM LELAKI PELBAGAI ‘PORT’ YANG DISEDIAKAN UTK MEMANCUT..ADA YANG HANYA DINDING SHJ..ADA YANG MANGKUK TAKUNG YANG KECIL SHJ..TTPI ADA JUGA YANG MENYEDIAKAN PAIP KECIL UTK BASUH BATANG..SEKIRANYA DI TANDAS AWAM ITU YANG HANYA DINDING MAKA X CEBOKLAH ORG TU..MEMANCUT & BELAH..& MANGKUK2 TANDAS UTK PANCUT YANG LAIN PUN SAMA..TIADA LANGSUNG UTK AIR CEBOK..MALAH..TEMPATNYA KECIL SHJ..HANYA UTK AIR KENCING TU LALU..SELEBIHNYA TERBUKA GITU SHJ..NAMPAK KEMALUAN & AIR PANCUT ITU..ITU ADALAH HARAM..KERANA NAMPAK AURAT,XCEBOK & PERCIKAN AIR KENCING ITU MENGENAI PAKAIANNYA..SOLAT MCMMANA SEKALIPUN SELAGI TIDAK SUCI DPD NAJIS ADALAH X SAH..& KLO TMPT PANCUT YG ADE PAIP UTK CEBOK PUN, KLO PANCUTAN KENCING TU KENE PAKAIAN & MEMPERLIHATKAN BATANGNYA ADALAH SAMA JUGAK,HARAM…SEBENARNYA HUKUM KENCING PANCUT NI LIHAT PADA KEADAAN..HARAM SPT YG DI DISINI..MAKRUH SEKIRANYA KEADAAN DAH TERLALU AMAT2 XDPT DIELAKKAN,SPT SAKIT & SEWAKTU DNGNNYA….SYARATNYA JNGN WUJUDNYA SPT SUASANA DI ATAS..TP PANJANG PULAK NAK COMENT NI..TTPI SUNNAH NABI ADALAH KENCING CANGKUNG..BUKAN BERDIRI..ADA HADIS YG MENGATAKAN NABI (S) ITU KENCING BERDIRI ADALAH DIRAGUKAN KESAHIHANNYA..KRN,KITAB YG SEBENAR2 ASALNYA KITA XTAHU..KRN KITA DAH JAUH DNGN ZAMAN PARA SOLIHIN..DIKHUWATIRI ADA PENOKOK TAMBAHAN SESUATU PERKARA ITU OLEH GOLONGAN2 YG INGIN MENYESATKAN UMAT ISLAM DPD KEBENARANNYA..SDGKAN SAYYADITINA AISYAH R.ANHA MENYATAK,SEKIRANYA ADA YG MENGATAKAN KPD KAMU RASULULLAH (S) ITU KENCING BERDIRI JNGNLH KAMU PERCAYAINYA,KRN RASUL(S) XKENCING KECUALI SECARA MENCANGKUNG..WALLAHU’ALAM..SAMA2 UTK DIRIKU JUA..

  12. AnaMuslimin
    3:59 pm on January 29th, 2012

    Cik adik, mintak tolong perbetulkan balik tulisan cik adik ni.
    Sbb cara tulis tu macam betul2 fakta, tapi setahu saya
    kencing berbuih ni lah tandanya buah pinggang tak sihat
    kerana bocorkan protein dalam darah keluar ikut air kencing.

    Tulis blog, tulis jugak, tapi jgnlah sampai memesongkan
    fakta2 orang yang baca. kalau nak buat lawak, terang2
    lah tulis ini hanya lawak… dsb.

    Terima kasih

  13. First-class blog post it is surely. My very own manager includes really been waiting for at this point bring up to date.