Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Semalam saya pergi ke rumah terbuka lagi. Best betullah. Tapi kali ni rumah terbuka Suria.FM pulak. Diadakan di Restoran Puteri TTDI yang dimiliki oleh Rubiah Suparman dan penulis lirik terkenal, Habsah Hassan iaitu ibu saudara Engku Emran, orang kuat Suria.FM. Seperti biasa majlis bermula pada pukul 3 petang hingga 7 malam tapi kami hanya sampai pada jam 5 petang.

Sebaik sampai, kami disambut oleh Engku Emran yang sangatlah gorjesnya dengan baju Melayu hijau pucuk pisang. Erra takde masa ni. Kami pun ke kaunter pendaftaran dan terus masuk untuk makan. Makanan boleh tahan sedap tapi tak dapat makan banyak sangat sebab nak kena balik cepat.

Masa tengah makan-makan, ramai juga artis yang lalu lalang dan di antaranya Aizat AF (kurus siot mamat tu, comel pulak nampaknya), apetah nama penyanyi kumpulan Sofaz tu, lepas tu ada Farawahida, Nuhban AF dan managernya Vernon Kedit, Didi AF dan sape-sapetah lagi. Dan paling istimewa, mestilah orang kampung saya, Erra Pajirot. Belakang meja kami, wartawan Huzz dan gengnya. Besar betul rambut si Huzz. Hiks.

Erra tiba lebih kurang pukul 5.30 petang, Setelah membuat lambaian ratu kepada rakan-rakannya, Erra singgah ke meja kami untuk bersalam-salaman. Sempat saya speaking Bahasa Bengkulu dengan Erra. Ini antara dialog Suzi (tetiba tukar jadi nama artis gittew..) dan Erra.

Suzi : Ku wang Sungai Chu jugek. Wang kite gale.. (Saya orang Sungai Choh jugak. Orang kita semua)

Erra : Nian? Ha..te lah… (Ye ke? Ha, tu lah)

Oh ya! Mak saya pernah babysit Erra masa umur dia 8 bulan (tetap nak enter frame nih!!Huhu) sebab masa tu mak Erra bekerja di KL. Tak ada orang nak jaga dia. Lagipun rumah nenek saya dekat je dengan umah nenek dia. Tapi saya rasa Erra tak ingat pun, sebab dia kecik sangat masa tu. Saya pun tak ada lagi. Kakak saya pun masa tu baru berumur 8 tahun. Kakak saya cakap Erra masa kecik-kecik dulu macam Baby Michellin. Tembam betul, tangan kaki gemuk, berlipat-lipat. Lasak bukan main.

Okay, berbalik kepada rumah terbuka semalam, lepas selesai makan, saya nampak wartawan kecoh-kecoh kat luar. Rupanya Mawi dan Ikin baru sampai. Kecoh amik gambar rupanya. Lepas Mawi dan Ikin masuk, mereka singgah ke meja kami untuk bersalam-salam. Lawa Ikin ni. Kurus je.

Lepas dah bergambar-gambar dengan Erra, kami pun balik. Sejam je dekat sana. Jom, balik!! Oh, lupa, gambar belum tunjuk…


Bergambar beramai-ramai dengan Erra


Perut Erra tak besar sangat. Baru mengandung 4 bulan


Mawi dan Ikin


Bersama Didi AF

* Kami dijemput ke Rumah Terbuka Suria.FM sebab iklan untuk produk kecantikan rakan saya yang bakal menjadi jutawan kosmetik akan mula ke udara di Suria.FM bermula 15 November nanti. Tunggu………..

2 comments on “Rumah Terbuka Suria.FM

  1. Cantiknya Erra walaupun sedang hamil….

  2. bondong on said:

    best nian ape nemu ngan era die ngoyok

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

HTML tags are not allowed.