Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Ingat tak iklan cat beberapa tahun nan silam? Iklan cat Glidden. Goli den..tapi kali ni saya bukan nak cerita pasal iklan cat Glidden…tapi…

AMARAN : Entry di bawah berkemungkinan akan menimbulkan huru-hara di kalangan pelanggan-pelanggan tegar restoran mamak. Sebarang komplikasi seperti muntah, pening atau loya akibat membaca entry ini adalah di bawah tanggungjawab masing-masing. Selaku tuan tanah kepada ujie.com, penulis tidak akan bertanggungjawab sama sekali. Sekian, trima kasut..

Kita semua memang biasa makan di restoran mamak, kan? Kalau bukan sehari sekali, mungkin seminggu sekali atau sebulan sekali pastinya. Sarapan pagi ataupun saja-saja supper sambil menonton perlawanan bola. Menu utama yang dipesan? Pastinya roti canai.

roti-canai
Roti canai mamak yang menggiurkan

TETAPI, sejak diceritakan satu kes oleh kawan saya sendiri tentang kejadian yang disaksikan sendiri oleh mata kepalanya, saya telah boikot restoran mamak. Tapi, roti canai sajalah. Hiks!

Bagi sesiapa yang pernah sampai ke pekan Rawang, mungkin perasan sebuah restoran mamak Ali Maju (takpe ke sebut nama restoran ni eh? Kang kena saman pulak..) di selekoh berhadapan dengan Balai Polis Rawang. Suatu hari seorang rakan saya minum-minum di restoran tersebut. Dah puas lepak-lepak, dia terasa nak ke tandas. Dalam perjalanan ke tandas, dia melintas dapur. Tiba-tiba, jeng jeng jeng…BAEEKKKK punya mamak tu tengah uli doh roti canai pakai kaki. KAKI!!!! Uweekkkkkk……….terus dia rasa nak muntah. Bila ditanya, mamak tu cakap, mana larat pakai tangan.

Teori saya : Penat wooo…nak uli pakai tangan. Tambahan pula restoran mamak yang beroperasi 24 jam. 7 hari seminggu. 365 hari setahun.

Sejak itu, saya pangkah makan roti canai di kedai mamak. Maybe kalau nak makan sangat pun kat kedai mamak, kita order mee goreng ke, tosai ke (tosai tak yah uli-uli kan? dia bancuh je kan…).Sebelum ni saya memang pernah dengar cerita je pasal ni. Tapi bila kawan saya sendiri yang tengok, barulah saya percaya. Agaknya bape banyak kuman kat kaki mamaklah yang saya dah telan. Kalau kaki tu ada cagu? Sendiri jawab. Haha..

Sekarang, kalau teringin nak makan roti canai, saya makan kat kedai Melayu yang ada jual roti canai. Tapi, kalau dorang uli gak pakai kaki, memang syaitonirrojim la…Kuang ajaq!

Hmm…ada yang muntah? Sekian saja cerita saya. Lepas ni, terpulang kepada anda. Nak bedal roti canai kat mamak lagi atau tidak. Tepuk dada, tanya selera..

Jap, jap…Cuba korang bayangkan kaki mamak yang uli roti canai tu camni..

kaki

UWEKKKKKKKKKK!!!!!!!!!

Haha, jangan marah haa….Sila muntah di luar. Kang abes kibod korang..

4 comments on “Goli Den!

  1. aludra on said:

    wei kalo kaki mamak tu luka cm tu dia pun xkan nak uli pakai kaki dia la pedih tuuuu..

  2. tajudin on said:

    peh sadis nyer citer ni

  3. datok_panglima on said:

    patut la sedap roti canai mamak….

    aku mmg peminat roti canai mamak…

  4. talang karet on said:

    aku pun tambah lagi 6kpg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

HTML tags are not allowed.