Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Selepas membeli belah di Pasar Minggu Satok, tiba masanya saya carik hotel untuk kami menginap sepanjang 3 hari 2 malam di Kuching ini. Hotel pertama yang kami terjah ialah Kuching Waterfront Lodge. Tengok dari luar nampak macam menarik dengan binaan kayunya. Tapi bila ditanya, hanya sebuah bilik yang tinggal. Itupun tak boleh nak menampung kami seramai 4 orang nih. Wal kata takpe, pusing dulu cari hotel lain.

Akhirnya kami mencuba Liwah Hotel (ewah ewah..). Nampaknya ada kekosongan tapi kami kena tunggu selepas pukul 2 petang kerana tetamu yang menginap bilik hotel itu belum check out lagi. Ketika itu jam sudah 1 lebih. Kebetulan pula di sebelah Liwah Hotel tersebut ada restoran. So, baik kami makan tengahari dulu. Nama restoran itu Chilipeppers. Bagus betul kedudukan Restoran Chilipeppers ni. Strategik. Betul-betul bersebelahan hotel yang tidak menyediakan cafe. So, semua tetamu di Liwah Hotel nak makan, makan je kat Chilipeppers.

First time saya makan mee kolok. Rupa dia macam mee segera. Halus. Rasanya boleh tahan sedap. Sesuailah dengan tekak saya yang baru first time makan ni.


Saya makan Chicken Butter with Rice dan Ana pulak makan mee kolok


Muka yang kepuasan dalam kekenyanyan

Selepas makan tengahari, kami dibenarkan masuk ke bilik hotel. Fullamakkkk!! Besar giler bilik dia. Ada satu king size bed dan single bed. Lepas tu ada sofa dan meja. Selain tu, ada ruang lagi untuk duduk-duduk di lantai. Memang puas hatilah. Harga satu malam RM145. Duduk 2 malam, so RM290. Berbaloi-baloi!

Sementara kami berehat sekejap di bilik hotel, Wal akan pulang dulu ke rumahnya (nasib baik tak jauh sangat) dan berjanji akan mengambil kami pada pukul 5 petang untuk berjalan-jalan di Waterfront. Pemandangan sekitar Waterfront pada waktu petang, sangatlah mendamaikan dan romantik. Matahari yang dah malu-malu nak memunculkan diri, menerbitkan effect yang sangat cantik apabila dilihat pantulannya di Sungai Sarawak. Sungai Sarawak tu saya tengok besarlah jugak. Mane ntah dapat lagu Sayang Sarawak Sungainya Sempit tu. Hiks! Tengok jelah gambar-gambar poyo kami di sekitar Waterfront ni ye.. Cekidaut!


Aksi wajib


Fantastic 4. Huhu


3 Dara Pingitan


Sila abaikan dabelcin itteww


Kalo buaya ni idop, ilang akal nak buat camnih


Bersama Buaya Darat


Sib baik masa saye julurkan kepala dalam mulut buaya tu dia tak pancut camnih..Huhu


Berlatarbelakangkan Dewan Undangan Negeri Sarawak


Cantek giler fountain nih..


The Nenekss


The Darass..


Photographer of the day..Wal the Macho Man

Aktiviti sebelah malam seperti menggendutkan perut akan disambung ke Part 3..

One Comment

  1. […] menjadi Photographer of the Day ketika saya di Sarawak beberapa bulan lepas. Sila rujuk entry ini, ini, ini, ini, ini, ini dan ini. Saya pun berlari-lari mendapatkan Wal dan sempat memakinya […]