Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HhJr3XbVxrk&feature=youtube_gdata_player[/youtube]

TV komersial di atas menunjukkan 3 segmen iklan bagaimana seorang ejen insurans dilayan oleh prospek yang cuba diapproach olehnya.


Segmen 1

Segmen 1 menunjukkan yang ejen insurans ni berjumpa dengan prospek semata-mata nak menjual insurans. Padahnya, dia kena reject dan dia dianggap sebagai lipas yang menjijikkan. Kesian kan?


Segmen 2

Ejen tu cuba membantu prospek tapi masih ada niat nak jual produk insuransnya. Akhirnya dengan niat yang tak betul, kena jugak reject dan masih dianggap lipas. Double kesian.


Segmen 3

Dalam segmen ketiga, akhirnya ejen insurans tu benar-benar jujur untuk membantu prospek tanpa ada niat yang lain. Akhirnya, prospek itu sendiri dapat melihat keikhlasan yang ditunjukkan oleh ejen insurans itu lalu dia dengan rela hati nak membeli insurans daripada ejen tersebut. Yang paling penting, ejen insurans tu sudah tidak dianggap sebagai lipas yang menjijikkan lagi.

Jadi, anda di luar sana, janganlah memandang rendah kepada ejen insurans/takaful macam kami ye. Kami bukan lipas. Haha tetiba..

One Comment

  1. nemo
    2:11 pm on June 5th, 2011

    sy tak faham nape org takut ngn agen insuran! myb sbb kdg2 agen apprch prospek tak kena cara kut.tp klo org tahu pentgnya insuran,mesti agen insuran akan di layan dgn elok.