Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Masih ingat tentang lelaki Cina yang saya tulis dalam entri terdahulu? Dia mengajak saya makan malam hari ini. Setelah beberapa kali diajak, akhirnya saya bersetuju. Kami makan di sebuah restoran vegetarian – Nanking Court Vegetarian, Petaling Jaya. “Halal ke?”, tanya saya. “Pak Aji pun makan situ maaa..”, jawabnya. “Ya Allah, lindungilah aku daripada makanan haram”, doa saya dalam hati. Hiks!

alex.jpg
Inilah Alex

Jam 6 petang, saya dan seorang anak saudara saya, Azlyna menunggu Alex di hadapan Mobil petrol station. Selepas memarkir motornya di situ, kami terus ke Nanking. Masuk sahaja ke dalam restoran, banyak mata (mata sepet Cina) memerhatikan kami. Maklum saja, 2 gadis Melayu bertudung makan di situ di mana yang lain kesemuanya adalah Cina! Tak ada Pak Aji pun! Di pintu restoran tertera perkatan Halal yang dikeluarkan oleh badan agama South East Asia kalau tidak silap saya. Tawakkal sajalah.

azlyname.jpg
Saya dan Azlyna

alexme.jpg
Serashi tak? Muahahahha…

Kami memesan bermacam-macam jenis makanan seperti Curry “Meat”, Fried Mushroom, “Shark Fin” Soup, Fried Butter “Prawns”, Deep Fry Beancurd. Walaupun di dalam menu tertulis, “Meat”, “Shark Fin” atau “Prawns” tetapi kesemua itu adalah sayur-sayuran yang dibentuk seperti daging, udang dan juga sirip yu. Rasanya juga seakan udang dan daging. Begitulah kreatifnya pemakan sayur atau herbivor ini. Hehe..

currymeat.jpg
Curry “Meat”

sharkfin.jpg
“Shark Fin” Soup

prawn.jpg
Fried Butter “Prawns”

friedmushroom.jpg
Fried Mushroom

beancurd.jpg
Deep Fry Beancurd

icelemontea.jpg
Ice Lemon Tea. Gelas dia macam botol taucu kan?Huhu

licin.jpg
Sedap gilosshh sampai licennnn!!!

Sedap betul makanan di situ. Rugi pulak tak order Sweet & Sour “Pork”. Haha. Sekiranya anda juga adalah herbivor, saya syorkan restoran Nanking Court Vegetarian untuk dicuba! Harganya pun berpatutan. Nyam nyam. Rasa nak makan lagi. Anybody wants to belanja me Sweet & Sour “Pork”? πŸ˜‰

P/S: Ramai yang bertanya, adakah Alex ini bopren saya. Jawapannya TIDAK..

5 Comments

  1. patut la aku ajak dating tak panah nk layan…dah ada bf rupenyeee..tak jadik nk invest kat ko…huh!!!

  2. hehehe… mentang2 date ngan ongcine nak la makan pork ye.. astaghfirullahal’azim… bertobat la ko!! aku pun nak tunggu org belanja makan la.. saper aku nk paw ni??

  3. maizarul
    11:16 am on November 22nd, 2007

    Si alex tu dah sunat ke belum? Hahaha jgn marah ye, gurau tau. Tapi kalau nak bagi tau apa salahnya. Kalau pegang saja surat khabar tu tiada gunanya, nak saya bacakan surat khabar hari ini?

  4. sherry
    7:32 am on November 29th, 2007

    uisshhhhhh…senyap2 ko dating ngan lelaki bukan muhrim….ahahahah

  5. kalo dah sepett tuu takde sapa yg pasan ko dalam retoren tu…