Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Semenjak dua menjak ni, bila selak suratkhabar saja, mesti penuh berita tentang pilihanraya. YB ini melawat kawasan situ. YB itu melawat kawasan sana. YB ini bagi janji itu. YB itu bagi janji ini. Jalanraya pun sudah cantik di sesetengah tempat. Hiks! Serupa, ulang tayang cerita pilihanraya dulu-dulu. Sama! Kan? Dengar cerita pilihanraya akan diadakan bulan Mac nanti. Betul ke?

Balik ke Kuala Selangor semasa cuti Tahun Baru Cina baru-baru ini, kelihatan poster-poster kempen pilihanraya sudah mula digantung. Kawan saya cakap, upah gantung poster tu mahal juga. RM10 satu poster. Wow!! Boleh buat duit betul.

Pilihanraya tahun 2003 yang lepas, saya mengundi di kawasan Hulu Selangor. Di Kampung Sungai Choh lebih tepat. Pusat pilihanraya di Sungai Choh bertempat di Sekolah Kebangsaan Sungai Choh. Sekolah rendah saya dahulu. Pilihanraya lepas, saya mengundi Barisan Nasional (Dato’ Zainal Abidin Hj. Sakom-Guru Besar saya semasa sekolah rendah agama dahulu) untuk DUN dan pembangkang (Dato Ismail Kamus) untuk Parlimen. Barulah ada check and balance. Hehe. Undi adalah rahsia? Alaa, dengan pembaca blog ni tak apa. Lagipun, kalau ada orang marah pun, apa hak dia? Betul tak?

Saya tak sabar nak mengundi lagi pada pilihanraya tahun ini. Anda semua sudah mendaftar ke? Jangan lupa tunaikan kewajipan anda ya! Untuk cek daftar pemilih, sila klik sini!

Yang mana satu pilihan anda? Hiks!

141000376bnlogo.jpg adil.jpg dap.jpg pas.jpg

One Comment

  1. chiko
    4:42 pm on February 10th, 2008

    nk wat pilihan camne.. mendaftar pun tak..!! kalo tak daftar kene saman tak.. sukati aku la.. hak aku.. hikhikhik!!!