Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Saya telah mencurik beberapa keping gambar dari Facebook rakan saya, Atikha. Haha! Nak gelak guling-guling. Kelakarnya muka sorang-sorang masa sekolah dulu. Huhu..Gambar ni masa saya di tingkatan 4 dan 5 semasa bersekolah di MRSM Jasin (1994-1995). Jom bergelak ketawa secara berjemaah dan synchronize!

mrsm2
Masa Form 4. Ambil gambar untuk majalah maktab.
Dari kiri belakang : Hazemi, Asri, Wal Ismi, Azman, Saiful Amin, Faizul, Azhar
Dari kiri tengah : Noor Suhaila (Awa), Zulaikha, Farahida, Norhaini (Norai), Saya (Ujie da Piwitgirl), Rosniza (Che Ros), Aslina, Normalina (Kak Norm), Muaiza (Eyja), Atikha dan Irham Nordeena
Dari kiri duduk : Hafizan (Adik), Khairul Azmi (Jebb), Hidayat (Dayat), Ikhwan, Irfan dan Khairil

mrsm3
Form 5, untuk majalah maktab juga.
Dari kiri belakang :
Faizul, Wal Ismi, Irfan, Hazemi, Asri, Saiful Amin, Hidayat, Khairil, Azhar, Ihkwan, Hafizan, Jebb
Dari kiri belakang : Irham, Farah, Eyja, As, Kak Norm, Che Ros, Atikha, Zulaikha, Norai, Ujie da Piwitgirl dan Awa

mrsm
Mock up Haji/Umrah..Malas nak tulis nama..Huhu

Kelakar okay, bertelekung tengah-tengah panas kat padang sekolah. Siap ada kotak hitam kat padang tu, konon-konon Kaabah. Nampak tak  ‘kain ihram’ yang budak-budak lelaki pakai tu? Haha, tu dorang punye cadar. Siap ada darah nyamuk. Pastu ada karat-karat katil besi kaler coklat yang tak hilang. Muahahahaha..Lawak..lawak..i miss the good old days! Rindu kat dorang semua. Rindu kat kelas J. J untuk Jebat atau Jaguh (Time tu citer Jaguh-jaguh tengah top. Yang Eizlan Yusoff berlakon first time jadi hero badminton. Ingat tak? Huhu). Oleh kerana pelajar perempuan kelas kami nakal dan garang-garang belaka, maka kami digelar Pailang-J. Cool kan? Heehee..

Untuk pengetahuan pembaca, batch saya sahaja ada lebih kurang 400 orang pelajar. Jadi kelas untuk batch kami ada 18 kelas, A-R. Kelas A-L adalah untuk Sains Tulen (amik subjek Biologi) dan kelas M-R untuk pelajar-pelajar aliran Sains Gunaan (amik subjek Prinsip Akaun, lain-lain subjek adalah sama).

Setiap kelas ada 2 homeroom. Pelajar-pelajar akan dibahagikan kepada 2 kumpulan dan akan dijaga oleh seorang guru. So, kalau ada masalah pelajaran ke, masalah bercinta ke, apa-apa masalah la, bolehlah rujuk kepada penjaga masing-masing. Kiranya doranglah yang jadi mak bapak kami kat asrama. Setiap 2 minggu sekali kalau tak silap saya, akan ada perjumpaan untuk setiap homeroom. Masa ni, bolehlah luahkan apa-apa yang terbuku di hati. Hiks!

Hai, banyak betul kenangan manis masa kat MRSMJ dulu. Saya siap berangan nak anta sume anak-anak saya nanti belajo kat MRSM. Perasan! Haha…Cepatnya masa berlalu. Dah 14 tahun rupanya…

One Comment

  1. sangat berharga gambar ni. tak ternilai. simpanlah sehingga hari tua