Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DJmgSCcA3y8[/youtube]

Sape dah tengok youtube Anwar Hadi ni? Kelakar kan? Tapi ada tersirat maksud yang sangat mendalam.

Isi penting dalam video ni simple aje. Pasal bersiap sedia. Mungkin kita pun pernah mengalami perkara ni. Berjanji dengan kawan nak jumpa pukul 10 pagi, tapi pukul 10 pagi baru terhegeh-hegeh nak kuar rumah. Sape nak jawab tu?

Akan tetapi, untuk kita menghadap Illahi dalam keadaan yang diredhai olehNya, kita kenalah bersiap sedia sepanjang masa sebab kita tatau pun bila nyawa kita akan diambil. Mana taknye, janji dengan manusia yang dah ditentukan masa pun, boleh kita mungkir, inikan pulak janji Allah yang memang pasti tapi tak diketahui masanya. Sepatutnya kita kenalah lagi ready kan? Ni saya mengingatkan diri sendiri yang selaluuuuuuuu sangat lalai dan lupa. Astaghfirullah..

So, selamat menonton video Anwar Hadi ni ye πŸ™‚

No Comments :(