Ujie Situ Sana Sini

Aku Hidup Kerana Cinta…Cinta Allah, Cinta Keluarga, Cinta Kekasih

Cerita kereta lagi. Huhu..Khamis lepas, saya ke bengkel sekali lagi. Foreman tu janji nak repair kereta saya yang staff dia kemekkan. Saya sampai lebih kurang pukul 5 petang. Haruslah kena maki kan..

“Haiya kakak. Mau satu hari buat ini kereta. Ketuk, cat semua. Kakak datang lain kali lah. Hantar pagi, petang boleh ambil.”

“Ha, yelah. Minggu depan saya datang.”

“Kakak, ini kereta kurang satu nombor lah.”

“Ha??!! Kenapa? Plat kereta saya tercabut ke?”

“Bukan, semalam, lepas kereta ni accident, saya beli nombor. 1.9.7.8 (Nombor plat kereta saya 1978). Tapi nombor kakak tak naik. Grand Prize 1988. Kurang satu nombor. Banyak rugi ooo…”

“La, ye ke? Kalau nombor 1.9.7.8 menang, u dapat berapa ribu?”

“Menang Grand prize dapat seratus ribu lebih. Saya cat satu kereta kakak, FREE!!”

Saya gelak aje. Berani ko beli nombor ekor ikut nombor plat keta aku ye apek!

Kalau dia nak cat kereta saya lawa-lawa pun pakai duit menang loteri, tak hingin saya. Mau jugak kereta gua terbabas accident. Harraaamm gitteww…

Semasa saya tengah berborak-borak dengan apek tu, tiba-tiba..GEDEGANG!! Satu lagi accident. Kali ni, kereta dengan kereta. Salah satu kereta tu, kereta kerani dia plak. Bleh?? Bengkel dia ni, terletak di selekoh. Kalau anda biasa dengan Damansara Uptown, pasti anda boleh bayangkan kereta diparkir suka-suka hati. Dengan jalan bersimpang siur. Ada yang main terejah selamba jalan tak tengok kiri kanan. Inilah jadinya. Accident! Kerani bengkel tu menonong je bawak kereta tu walaupun kereta belakang dah hon sebab masuk laluan dia. Apa lagi, berdentum la.

Saya tak tau apa jadi lepas tu. Tapi saya sempat tengok nombor plat amoi tu, 5020. Saya sempat memberi sajesyen kepada apek tu.

“Ha, u boleh beli nombor 5020 pulak. Mana tau menang.”

Hiks! Apek tu gelak je. Huhu

Erm..Walau apa pun, nampaknya kena melawat apek tu lagilah minggu depan.